Reklama dźwignią handlu? Tak, jeśli jest dobrze stworzona. Zrobienie reklamy, która będzie sprzedawać nie jest łatwym zadaniem. Można jednak spróbować zastosować kilka zasad, które zwiększą szanse na sukces.
Przed wszystkim znajdź swoją grupę docelową. Jeśli masz ją określoną dobrze, to też wiesz, gdzie szukać potencjalnych klientów. To oni są odbiorcą Twojej reklamy, także na początek znajdź kanały, którymi reklama będzie do nich trafiać.
Kolejnym krokiem jest dostosowanie treści komunikatu do medium. Na Tik Toku zastosujesz inną formę przekazu, a na Facebooku inną. W wyszukiwarce Google natomiast jeszcze inną.
W reklamach możesz odwoływać się do tego, co obecnie dzieje się w przestrzeni publicznej. Pamiętaj jednak, by nie były to rzeczy kojarzone z wulgarnością lub polityką. Chyba, że Twój komunikat będzie w „bezpiecznej” strefie. Reklama związana z tym, co dzieje się aktualnie będzie zdecydowanie lepiej klikalna przez użytkowników. Możesz też z wyprzedzeniem zaplanować reklamy dotyczące np. nietypowych lub typowych Świąt.
Twoi klienci chcą być na bieżąco, dlatego odwoływanie się do aktualnej sytuacji społecznej to Twoja broń.